Makan-Makan: Nook Cafe

3:45 PM

Assalamualaikum, hai hai hai!

Edisi makan-makan bersama zeha kembali hehe..

Baru-baru ni ter'discover' new cafe in town iaitu NOOK CAFE. Nampak orang post gambar waffle di IG,cek cek location eh di KK plak ni. Naa apa lagi..mau la mencubakan.

Lokasi NOOK CAFE, KOTA KINABALU

Lot No. 10281, No. 8, Ground Floor,
Lorong Dewan,
88000 Kota Kinabalu,
Fon: 012-243 5633


Kebetulan kemarin ada hal di luar, selesai ja terus ke Nook Cafe. Sangatlah bernasib baik ada parking yang berdekatan. Kebiasaannya susah mau dapat parking di area ni. Selain Nook Cafe, ada beberapa lagi cafe di Lorong Dewan ni seperti October Coffee House, Print Cafe dan Syarikat Biru-Biru.

Nda ramai orang time aku datang petang tu. Agak selesa dan tenang ja suasana dalam cafe tu. Ada tempat duduk untuk berempat dan berdua. Then ada tempat duduk sebelah atas, kalau mau makan tempat tinggu sikit. Tapi time aku datang ada orang sudah lepak situ. Next time la duduk situ hehe.


Mau order makanan terus ke kaunter.  Menu ditulis di papan hitam, so ambik masa untuk baca dan pilih makanan dan minuman. Mula-mula ingat mau makan waffle tapi rasa nda siok plak teda Anis mau share makanan tu. So tukar menu hehe. Zeha order Grilled Cheese Sandwich dan Ice Chocolate.


Sementara tunggu makanan sampai, zeha tengok-tengok sekeliling. Memang cantik la cafe tu. Deco yang simple tapi cantik. Meja guna meja kayu dan kerusi -kerusi rotan. Open kitchen so boleh nampak chef memasak dan barista buat minuman.

Jom la layan gambar hee..

Kerusi rotan



Ice chocolate

Grilled cheese sandwiches with tomato soup

Grilled cheese sandwiches sedap wei. Roti crispy, di dalam full cheese with saute onion. 
Zeha cicah roti tu di sup tomato. SEDAP!!

Next time, I'm gonna try the waffles. Nyum Nyum..



You Might Also Like

4 comments